De ce gratis nu este intotdeauna o bucurie

Ma conversam cu amicul Stefan despre wordpress si schimbam opinii despre diferitele teme puse la dispozitie. Din pacate, ele sunt si putine si extrem de putin customizabile. Mai precis, in afara imaginii din header la unele dintre ele, alte modificari nu pot fi aduse. Daca te simti mare maestru in CSS, trebuie sa platesti ceva dolarei ca sa salvezi modificarile pe care le vrei. Da, stiu, e o alta tactica a celor de la wordpress sa iti bage mana in buzunar, asta dupa ce ai muncit un pic la blog si il vrei altfel decat restul de trei sute si nush cate sute de mii de bloguri.

Asta mi-aduce aminte de momentul cand am fost distribuitor de mostre prin liceu (’99, parca). A durat vreo 4 zile, am batut cam tot orasul. Greu a fost doar in prima zi, ca nu stia lumea de ce vine unul la usa, imbracat intr-un verde tipator (geaca, sapca si geanta) care vrea sa le dea gratis un plic de Tang (cred ca mai tineti minte sucul praf la plic), o punguta cu cate 3 caramele Sugus si o mini-mini-ciocolata (cred ca) Lion. Dupa ce copiii si-au informat colegii din alte cartiere, in urmatoarele zile a mers ca uns.

Problema mea filosofica erau mai multe, de fapt. Unu, cat puteam sa fur ca sa nu se prinda si sa se si merite. Se pare ca nu gasisem raspunsul bun, caci nu prea am bagat mana. Apoi am aflat ca aveam colegi de campanie care au baut suc la plic vreo cateva saptamani, iar unul intrase in spital de la o hiperglicemie Sugus-indusa. Doi, ce se facea o familie cu cel putin 4 membri, cum isi imparteau intre ei cele 3 caramele. Nu, familia mea are 3 membri, dar, ce, nu am voie sa ma gandesc la mai binele aproapelui meu?

Asadar, nu tot ce e gratis iti aduce totdeauna bucurii mici si dese. Dar tot nu as renunta la filmele de pe dc++…

Lasă un răspuns

