(ar fi prea simplu sa spun doar) ma enerveaza Vista

Prietena mea intrase de ceva timp in panica referitor la proxima mea plecare, pentru ca ramanea fara computer si acces la net. Are un desktop acasa, dar e monopolizat de un frate mai mic, manelisto-counterstrikist, asa ca slabe sanse. Dupa o munca de convingere a parintilor de uzura, ca sa nu spun guerrila, a reusit sa obtina finantarea si am ales impreuna un laptop. Eu anul trecut mi-am luat un Acer 5112WLMI, de care sunt destul de multumit. Totusi, am zis ca Toshiba e altceva decat Acer, si umbland un pic pe site-uri, am gasit un model interesant, anume Toshiba Satellite A200 14D. E doar un pic mai slab decat colegul 14E (cam varf de gama), dar diferenta de pret e totusi 500RON. Am mai pus eu niste bani si am mai luat un SoDIMM de 1Gb, ca auzisem ca Vista tuseste un pic la doar 1Gb de RAM (si auzisem bine).

Acum, avand o experienta pozitiva cu evomag, am zis sa luam tot de la ei. Am mai luat un telefon mobil si alte maruntisuri, pretul total la ei era mai mic decat altele 3, mai erau vreo 2 magazine cu preturi un pic mai mici, dar nu cunosteam nimic, asa ca la ei am facut comanda. Evident, cumparand pentru 2 persoane, am vrut 2 facturi separate, cu certificate de garantie in consecinta, dar livrarea la aceeasi adresa, diferita de adresa mea din buletin. Mai facusem miscarea asta si anul trecut, la primul laptop, deci ma asteptam sa mearga bine. Mai mult, tipa care s-a ocupat de comanda a zis ca are datele mele, eu am scris de 2 ori adresa de livrare, m-a si sunat la telefon de confirmare, deci…

Ei, bine, nu. Pachetul a plecat si aproape a ajuns la adresa din buletin. Noroc ca am dat telefon la Cargus si ma cunosteau (o sa vedeti intr-un post viitor de ce), de unde mi-au spus ca nu e la ei. Am sunat la evomag, de unde am primit numarul de urmarire al comenzii si promisiunea ca in 2 zile ajunge inapoi la mine, cu plata taxelor de catre magazin. Ma rog…

Nenea Toshiba vine cu Vista Home Premium preinstalat. E prima oara cand lucrez cu Vista. In primul rand, booteaza greu, dureaza destul de mult pana cand poti lucra, aproape la fel de mult ca la XP-ul meu, dar care e plin de de toate. Apoi, vesnica problema, compatibilitatea programelor. Am mari probleme in a instala o serie de programe destul de necesare. Ah, iar daca le instalez, la unele imi cere sa ma loghez ca admin si sa le lansez. Inutil de spus ca exista un singur cont, care e default admin.

Aero se misca interesant, dar contribuie si RAM-ul suplimentar si placa video ce poate creste ca Fat-frumos, luand videoRAM din RAM. Stiu, cu un RAM nu se face primavara! In rest, vine preinstalat cu o groaza de chestii, pe care le voi lasa prietenei mele sa le bibileasca.

O mare necunoscuta ramane pentru mine conectivitatea acestui Vista. Am incercat (si la inceput am si reusit) sa conectez pe asta nou la cel vechi prin wireless, pentru a beneficia si de legatura la net a celui vechi, care e prin ethernet. Apoi m-a mancat in… Vista sa folosesc si Bluetooth pentru transfer de fisiere (eram deja cu 2 stickuri in rulaj), moment in care n-am mai putut imparti conexiunea la net. A mai durat vreo 2 ore pe urma de diverse incercari pentru a relua chestia. Nici acum nu stiu cum am reusit sa repar. Prietena mea imi spune sa nu ma mai intreb. Asta o fi sfat direct de la Gates?

Daca pana sa vad astazi Vista ma batea gandul sa platesc upgrade-ul, acum mi-a trecut. Stau frumos cu XP-ul meu cu licenta, pe care il stapanesc foarte bine, unde merg toate programele, unde sunt admin tot timpul si unde… si unde.

Asa, de fitze, e frumusel, dar doar pentru net si scris vreun document, doua. Daca vrei ceva mai mult si nu ai programele compatibile, atunci stai la mana M$ si a programelor preinstalate.

Ma intorc la sapat prin Vista. Daca nu ies… asta e! Ca doar n-oi fi primul!

Lasă un răspuns

