Cat poate insemna o schimbare de perspectiva

Odata ajuns aici, o serie de lucruri se vede cu totul altfel decat o vedeam in tara. In acest caz, ma refer strict la „Borat„.

E acum pe HBO. Abia acum realizez cat de bun e acest film. Cand am incercat sa il vad in RO, nu am reusit sa urmaresc mai mult de cateva minute. Poate oi fi fost intr-o stare ciudata, poate nu rezona atunci cu mine, dar tin minte ca am oprit vizionarea si l-am sters instantaneu.

Am zis sa ii mai dau o sansa si sa incerc sa il urmaresc. Hmm, ce diferenta! Fantastic cat de bine a reusit sa surprinda idiosincraziile americanilor! Rabdarea americanilor, bunele maniere duse la extrem, stoicismul cu care suporta toate tampeniile lui Borat, toate sunt cu atat mai evidente acum pentru mine, dupa cele cateva luni petrecute aici. Dealer-ul de masini care, foarte natural, aproximeaza viteza la care un Hummer ar omori cu siguranta niste tigani, profesorul de umor care incearca in zadar sa ii explice cum se face o gluma cu „Not!!!”, instructorul auto care insista tot timpul sa tina ambele maini pe volan (de ce???), toti excelenti exponenti ai culturii americane. Ca sa nu mai zic de membrii fratiei din South Carolina, plecati cu caravana spre distractie. Looking for Jesus, anyone?

La fel de bine e surprinsa si ipocrizia americanilor, in momentul cinei cu notabilitatile unui oras din Alabama, cand Borat isi aduce o partenera-prostituata la masa. Distractiile „clasice” ale americanilor sunt si ele surprinse si contabilizate: taurul mecanic, rodeo-urile etc.

Evident ca m-am emotionat cand am auzit romaneste la inceputul filmului, cand am vazut stalpul de telegraf atat de romanesc (cu gauri, vopsit pana la un metru jumate de pamant, sa nu il atace… ce?) sau cand am vazut Dacia trasa de cai.

Muzica e si ea excelenta. Am descoperit o melodie a Fanfarei Ciocarlia pe care nu o stiam. Trebuie sa recunosc ca n-am mai vazut muzica lui Bregovic utilizata in asa mod, dar… suna „de acolo”.

Inca nu s-a terminat filmul. Scena in care fata lui Sacha face contact intim cu fundul regizorului a trecut, insa. Damn, that takes guts and dedication!

Un film excelent, crud si imposibil de real.

2 Răspunsuri to “Cat poate insemna o schimbare de perspectiva”

  1. mamadoina Says:

    Multe lucruri se vad altfel cand te mai detasezi de ele…Chiar daca le vedem mai „artistic”, nu cred ca scapam vreodata de sentimentul ca parodia ni se adreseaza. Nici nu stiu daca e de dorit, asta ar insemna ca nu ne mai pasa….de ceva care ne apartine…

  2. manoland Says:

    Sarumana! Da, doamnelor si domnilor, mama mea comenteaza pe blog! Nu credeam ca voi ajunge sa traiesc si asa ceva, dar uite ca se poate.

    Se mai vede si ca e profesor de socio-umane. Referitor la mesaj, cred ca trebuie sa mai rumeg, ca nu cred ca l-am inteles pe deplin.


Lasă un răspuns

