Bucurii mici

Ma chinui de cateva zile sa scriu un post despre americani, politica, religie si arme. O sa il pun pe piata in curand, ca mi-e ca acum e prea dur.

Am ramas destul de brusc fara mancare, asa ca am fost nevoit sa merg la cumparaturi in timpul saptamanii. De obicei, vinerea sau sambata prestez asa ceva, dar foamea bate traficul.

Pentru ca trebuia sa mai iau si cate ceva nealimentar, am decis sa merg la Walmart, desi stiam din start ca nu voi gasi cateva lucruri de care m-am mai plans (mezeluri bune si chiar branza), dar trebuia sa fac compromisul. Mi-am gasit ce aveam de luat, am cam parcurs lista facuta de acasa, am luat si ceva pe langa, dar care e comestibil. Din nou m-am enervat cu verdeata: nu stiu cum e crescuta, transportata sau tinuta, dar verdeata la supermarketuri nu are miros; sau daca are, miroase a clor. Trebuie sa gatesc ceva pentru o petrecere si imi trebuia fie patrunjel, fie marar. Pe naiba! Si nu doar la Walmart am patit asa cu verdeata. Pana la urma, cred ca pe langa busuioc (care merge bine, pentru ca aici sunt si 27 de grade ziua, soare, iar noaptea nu e rece) o sa plantez in primavara si patrunjel si poate marar. Totusi, am luat niste cimbru verde, la cutiuta (pret indecent, dar…). Mai am eu niste ierburi uscate, sper sa iasa ce vreau.

Abia terminasem merele aseara, asa ca aveam nevoie de alte fructe. Am renuntat la sucurile de fructe si la iaurt (cel putin iaurt am tot mancat in toamna) si am ramas doar cu fructele-varianta de multe ori mai scumpa si mai putin gustoasa. Am trecut nepasator pe langa standul cu banane, m-am mirat din nou de uratenia citricelor, am trecut pe langa mere (ca am tot mancat vreo 3 saptamani) si… am inlemnit! In fata mea, intr-o lada, deasupra unor guave, tronau ELE! Rodiile!!! Era prima oara cand le vedeam aici. Am avut instantaneu in nari mirosul Egeei. Prima rodie am mancat-o am furat-o din copacul de langa Kastra, cetatea ce strajuie „celebrele” statiuni Panteleimonas si Nei Pori. Era un singur pom, langa cetate, singur, plin cu rodii. Am luat una, era inca necoapta, acra ca o soacra batrana, dar atat de parfumata. Tin minte ca am lins la ea vreo ora, de acreala, dar si pentru ca parca nu vroiam sa se termine.

Am mai mancat apoi rodii si in tara, mai coapte si chiar speciale.

Ah, n-am avut telefonul la mine sa pozez lada, dar am despicat una imediat ce am ajuns acasa. Ia de salivati:

rodie.jpg

Dupa ce mi-am epuizat lista, am vrut sa gasesc si sectorul cu decoratiuni de Craciun, pardon, sarbatori. Care el, sectorul, e de fapt impartit in mai multe: felicitari de Craciun, jucarii de Craciun, pomi de Craciun, instalatii luminoase de Craciun, diferite forme de pus pe casa si in curte de Craciun si tot asa.

E poate momentul sa spun ca sunt un mare fan al decoratiunilor de Craciun, asa ca vederea celor mai mari globuri vazute vreodata (diametru cam 50-60 de cm), a figurinelor din sarma cu beculete, bune de pus in curtea casei (caprioare, pitici etc), a diverselor instalatii electrice mi-a produs o mare bucurie. Evident ca m-am apucat sa incerc sa vad cum merg beculetele-oamenii e pregatiti pentru astia ca mine, asa ca la raionul respectiv sunt tripluri la fiecare raft.

Ce mi-a placut la instalatii: au din design posibilitatea de innadire, adica stecherul de la una se potriveste intr-o „priza” a urmatoarei instalatii, asa ca poti sa faci una destul de lunga; au de asemenea diferite modele pentru decorat pe afara: in benzi, agatatoare etc. Ce nu prea mi-a placut a fost faptul ca imensa majoritate erau statice, neavand acel mic modul electronic care sa le faca sa clipeasca in diferite patternuri; exista totusi o solutie si la asta: au inclus in unele pachete niste becuri speciale, care, puse in locul unuia „normal”, fac sa clipeasca intreg circuitul.

Da, am petrecut ceva timp acolo. Inca nu sunt hotarat daca imi iau ceva pentru cele vreo 10 zile cat mai stau in Orlando, asa ca nu am cumparat nimic. Preturile nu erau mari, dar nu m-am hotarat. De la simple globulete, pana la brazi artificiali cu lumini incluse din constructie, poti gasi cam tot ce vrei. Ma tot uit acum prin camera sa vad ce s-ar potrivi. Chiar daca idiotii astia de americani dau jos toate decoratiunile pe 26 decembrie. Da, pe 26 totul se demonteaza si se baga in cutii pana la anul. Asta dupa ce au fost puse de la final de noiembrie.

Ahh, ca ultim amanunt de culoare, in boxele de la Walmart, in sectorul decoratiuni, se auzeau cantece evreiesti de Hanukkah. Curat political correctness!

UPDATE: am terminat si rodia, intre timp. Acum mi-am dat seama de ce retinusem eu ca am muncit mult la cea din Grecia: dureaza mult sa mananci nebunia asta de fruct. Dar gustul acestor mici diamante sangerii face tot efortul!

4 Răspunsuri to “Bucurii mici”

  1. mamadoina Says:

    Intimplator sau nu, cred ca in acelasi moment mincam si noi, acasa, tot …rodie. Am descoperit si eu fructul in Grecia dar nu era inca bine copt. Acum e o adevarata desfatare. Stropim totul in bucatarie, recuperam fiecare saminta, dar merita. Ne mai place mult ananasul proaspat. Din fericire , se poate gasi aproape orice in supermarketuri…si nu stiu cum , sunt mai gustoase la noi….

  2. manoland Says:

    De unde stii tu ca sunt mai gustoase la voi, ai fost tu aici sa verifici? :))

    Da, si eu m-am blindat cu servetele si prosoape cand am mancat.

  3. lamya777 Says:

    si eu i-am furat asta-seara colegei de camera jumatate de rodie… vorba ta, chin pana o mananci, dar nu m-am lasat pana ma ustura limba :))

  4. manoland Says:

    Eu le-am terminat de vreo 2 zile. Singurul inconvenient e cu degetele, care raman innegrite.

    Am gasit si cum le spune in engleza: pomegranate. Uitandu-ma pe Food Network, am vazut ca e folosita des pentru sosuri si reductii, dar si ca decor. La cat costa, deocamdata o consum asa cum e.


Lasă un răspuns

