Sfantu’ din Milano

Azi 18 decembrie e ziua mea onomastica, pe rit ortodox. Cred ca o sa fiu smecher si o sa sarbatoresc si pe rit catolic, in ianuarie.

Domnul asta de mai sus nu face acupunctura, ci e Sf. Sebastian legat de cruce, drept tinta pentru soldatii romani. Ca si el fusese unul pana sa fie condamnat pentru ocrotirea crestinilor, e alta poveste. Destul ca era din Milano (asa imi explic multe).

Eu am aflat destul de tarziu de faptul ca am o zi onomastica. Cred ca eram la bunici la Broscauti si, plictisit pana peste cap (deh, ca la tara iarna, cand e prea frig), studiam calendarul ortodox si am descoperit minunea. Alaturi de Daniil Sihastru si de ceilalti crestini omorati odata cu Sf. Sebastian, figura si domnul din poza.

Acum, pentru postul asta, am citit din nou un pic pe wikipedia despre el. E mare patron (nu chiar ca Jiji, dar oricum), al infanteristilor, atletilor, iar baietii veseli si-l revendica si ei. Puschea pe limba!

La Multi Ani celor cu acelasi nume!

Lasă un răspuns

